Optagelse

Elever kan lave en aftale med sin kommunale uddannelsesvejleder allerede nu om at starte på første årgang af vores ungdomsuddannelse til skoleåret 23/24 Her vil eleven møde fag, som klæder dig fagligt på til at afslutte med bedømmelser og certifikater, samt en vurdering, som kan benyttes som 'vidnesbyrd' på opnåede kompetencer og kvalifikationer efter endt uddannelse. Eleven vil blandt andet blive bedømt på dine færdigheder og kompetencer inden for specifikke fagrækker som eleven selv har været med til at vælge udover de obligatoriske fag, som eleven skal følge for at blive certificeret på online ungdomsuddannelse.

Obligatoriske fag samt selvvalgte

Som på enhver anden uddannelse vil eleven møde obligatoriske fag og vil samtidig få mulighed for at vælge Obligatoriske fag og niveau der sluttes med - A-niveau (Dansk, evt. engelsk) - B-niveau (Engelsk, evt. matematik) - C-niveau (Matematik, Kulturfaglig samt naturfaglige faggrupper og et kunstnerisk fag) Herudover skal vælges mindst et valgfag på C eller B-niveau. Valgfag skal først vælges senere

Hvordan foregår det?

Elever møder selvdisciplinen hos os, for det er dem som skal sørge for at følge de fag og opgaver, som du skal igennem for at nå omkring både de obligatoriske samt de selvvalgte fag og emner. SPS støtte kan være nødvendig for kommuneelever. Der kan alternativt tilkøbes støtte via os. For at give plads til fleksibilitet og muligheden for at de har et studiejob ved siden af vil de møde en blanding af selvstudie og fælles klassemøder på fastlagte datoer.

Kommune

Ungdomsuddannelse

*alle priser er altid eks. moms til offentlige instanser

- det første hold starter sensommer 23/24

Start på 1. år eller 2. år på merit

og de første elever er allerede tilmeldt ...

Overblik for elever

Første år

Det første år består særligt af

- Obligatoriske fag på C niveau

År

Andet år

På andet år deltager du i

- Obligatoriske fag på B-niveau

År​

Tredje år

Hvis du vælger et tredje år, vil du møde

- Fag på A niveau

År

Hvad får du med?

Dit studie er indrettet så fleksibelt, at du kan have arbejde ved siden af eller studere som en digital nomade bosat eller på rejse i udlandet.

Du modtager certifikater og vidnesbyrd på dit studie og fag.

Månedspris

4950,-/mdr

- Der faktureres 12 måneder aug-jul inkl.

- Dækker fag og undervisning*

Et helt år

4.550,-/mdr

- Betal på én gang. Det er sundt for jeres budget.

- Dækker fag og undervisning*