Om os

Det startede faktisk  helt tilbage i 2013 ...

læs historien

Kom og leg med os

Vi er helt vilde med at 'lege med andre'. Det betyder nemlig flere fantastiske læringsmuligheder for vores elever - både børn, unge og voksne.

Derfor hører vi gerne fra dig, hvis du går med noget i tankerne, som kunne involvere os. Det kan være som investor, advisor, samarbejdspartner, ambassadør eller noget helt femte som vi ikke selv har fået tænkt os frem til endnu.

Uagtet hvad du har på hjertet - så glæder vi os til at høre fra dig.

Skolen Online er Danmarks nok ældste online skole. Vi har eksisteret officielt siden 2019 som en fri, fleksibel, anderledes, privat institution og selvstændig skole - hvor elever modtager live onlineundervisning, som lever op til stå-mål-med-krav og forventninger, der stilles til elever på folkeskole og grundskoleniveau, samt ungdomsuddannelse niveau og STU.

Vi er en online & offline læringsplatform samt skole til grundskoleelever, hjemmeundervisere, kommuner, skoler og lærere i traditionelle klasseværelser.

Vi er ikke en institution, men en virksomhed som fungerer som en fri, selvstændig og uafhængig online skole med virtuel og digital live online undervisning, som lever op til 'folkeskole stå mål med krav'. Vores fag dækker bredt og tværfagligt - vi tænker ikke kun i online læring, men også i offline - væk fra skærmen - læring.

Vi modtager ikke statsstøtte og er uafhængige af kommunale krav og regler for undervisningen.

Vores elever er private hjemmeskoleelever, elever bosat i udlandet, digitale nomader, ambassadebørn, børn udstationerede i udlandet med forældre, samt kommunalt indskrevne elever.

Udover at sikre undervisning med et pensum, der gør det muligt at afslutte grundskolen - så laver vores team også meget andet, der bidrager til et innovativt læringsmiljø.

Vi vil først og fremmest slå fast, at vi ikke er en traditionel skole, som du kender den.Vi er en skole i bogstavligste forstand.Ordet skole stammer fra græsk og betyder 'fritid fra praktisk arbejde og mulighed for intellektuel udfoldelse.' Det bygger vi videre på ved at skabe frie rammer via netbaseret undervisning med et setup der giver elever adgang til læring, hvor fokus er på faglig trivsel og ro til fordybelse. En ro der også baner vej for energi til social trivsel.

Vi er bygget på en hybrid grobund med flere muligheder for elever - blandt andet med stipendier til elever, hvor skoleudgiften ikke hænger sammen med økonomien derhjemme, samt til elever der er udvalgte til stipendieforløb grundet deres helt særligt motiverede ansøgninger for fleksibel skole med digitale og virtuelle læringsmuligheder.

Vores struktur og koncept er bygget af iværksættere, lærere og udviklere, som alle har erfaring inden for deres felt såvel som en interesse i at uddanne nuværende og kommende generationer af studerende. Vi har både 'hardcore' innovatører', 'fagnørder', 'udviklere på forskellige planer, samt derudover selvfølgelig også læringsfacilitatorer, som udover at udvikle mega meget på deres egne læringsforløb også står for undervisningen af vores elever i onlineklasserne, samt for de som er tilknyttet eneundervisning.

Vi er nutidens uddannelsesplatform, og vi forbereder os konstant på at holde os ajour med fremtiden for didaktiske, nutidige og uddannelsesmæssige digitale systemer.