Optagelse

En optagelse sker i samarbejde med UU-vejlederen. Det er vigtigt for at vurdere om vores tilbud er det rette til og for den specifikke elev.

Optagelseskrav til eleven
- Du skal have afsluttet din grundskole/uddannelsespligt
- Du skal kunne følge undervisningen, selvstændigt - eller med SPS støtte fra kommunen eller tilkøbt ekstra lærer/mentor via os.
- Du har ikke behov for en (fast) fysisk person for at udføre fx opgaver eller følge undervisningen.
- Du skal ramme vores målgruppe, som er unge der ikke kan trives i traditionelle læringsrum, men som heller ikke hører til på en traditionel fysisk STU eller FGU.

Fag og tværfagligt fleksibilitet

STU Online+ møder elever et tværfagligt setup og får samtidig mulighed for at vælge inden for egne interesseområder og fremtidige ønsker om arbejde.

Elever får adgang til dette
- fag der har fokus på samfundet, økonomi, husholdning og det at klare sig selv

- Iværksætteri & Innovation

- fokus på opgaver, emner og fag der interesserer den enkelte elev

- Praktik og praksiserfaring iværksættes i samarbejde med UU-vejleder
- mulighed for tilkøb af særskilte setup

Hvordan foregår STU Online+?

Eleven møder god træning af selvdisciplin, for det kræver det at følge med online og deltage i en særlig tilrettelagt fleksibel uddannelse.

Det styrker eleven i at nå omkring fag og emner, samt planlægning af hverdagen, samt selve uddannelsens forløb.

Kommune
STU Online+

*alle priser er altid eks. moms til offentlige instanser

Ekstra muligheder

Vi tror på de fleksible muligheder!
Nogle elever vil kunne følge vores fag på Ungdomsuddannelsesniveau og afslutte med certifikat + vidnesbyrd. Nogle elever lærer bedst alene og kan dermed få behov for tilkøb af 1:1 undervisning i et eller flere fag. Enkelte kan have behov for ekstra vejledning og mentorstøtte.

Muligheder for tilkøb eller enkeltkøb

• Deltagelse i enkeltfag på STU (eleven laver andet ved siden af studiet - fx praktik, VUC eller anden STU delvis)

• Pris: fra 2450,- pr. fag/mdr.

• Hold oprettet til 9-10 klasses niveau i specifikke fag

• 1:1 lektioner eller mentorstøtte

• Grundskolefag, STU fag, Ungdomsuddannelse

• Pris: kontakt os

• Fag på Ungdomsuddannelsesniveau (afsluttes med certifikat + vidnesbyrd)

• Pris: kontakt os

• Deltagelse i fysiske arrangementer, events og ture

• Kontakt os for snak om mulighederne

• Evt. andre ting der ønskes - så kontakt os

Målgruppe

Vores STU Online+ er målrettet normalt- & højtbegavede unge fra +15-25 år, som ikke har mulighed for at tage en ungdomsuddannelse på almindelige vilkår og derfor har behov for en særlig tilrettelagt uddannelse.

STU er en tre-årig uddannelse, som kan færdiggøres indenfor en femårs ramme. STU skal være færdig inden den unge fylder 25 år.

• Der vil kunne forekomme tilkøb af

- licenser, bøger, materialer

- fysiske møder

- ture mm.

Månedspris

15.000,-/mdr

- Der faktureres 12 måneder aug-jul inkl. Opkræves pr. semester

Et helt år

14.500,-/mdr

- Bestil og bekræft en elevplads til 1 år af gange - Betal på én gang, halvårligt eller månedsvis. Det er godt for jeres budget.

3 skoleår på én gang

13.500,-/mdr

- Bestil og bekræft en elevplads til 3 år - Betal på én gang, halvårligt eller månedsvis. Det er godt for jeres budget.